tiistai 23. heinäkuuta 2013

Karjuralli

Se alkoi, se oli, ja nyt se on ohi. Mutta alotetaan alusta:

Kioskin paikalleen "asentamista"
Tiistai-, keskiviikko- ja torstai- iltoina oltiin kerhon kanssa pystyttämässä rallialuetta tuolla Nopperlassa, Uudenkaupungin Lokalahdella. Tuo Karjurallin alue siis oli Karjurockin festarialueen vieressä, muutaman sadan metrin päässä lavasta. Alueelle kohosi siis ralliportti, muutama isompi teltta katokseksi mm. ruokailuja varten, vesipisteet, vessat, kioski, nuotiopaikka, roskikset ja valaistus öitä varten. Eli kaiken kaikkiaan melkomoinen määrä tavaraa tuotavaksi. Rallialue valmistui kuitenkin ajoissa perjantaiksi.

Rallialue notskipaikalta huoltoteltalle päin katsottuna

Torstaina ajellessa tuolle alueelle tuli heitettyä ensimmäiset lipat prätkän kanssa. Onneksi vauhti oli kohtuullisen hiljainen (n. 30-40km/h), niin ei siinä pahemmin käynyt pyörälle eikä kuskillekaan. Hiekkatiellä siis etupyörä upposi sellaseen "kuulalaakerisoraan", niin kun kaveri sitä nimittää. Eipä se sieltä enää halunnut sitten nousta vaikka kaasua käänsikin. Oikean puolen vilkkuihin, jarrukahvaan, jarrunestesäiliöön ja putkeen tuli pienet naarmut, mutta eivätpä nuo paria metriä kauemmas näy, ja läheltaäkin tarkastellessa ainoat näkyvät ovat vilkut ja tuo jarrunestesäiliö. Putkessa olevat naarmut on sellaset pintaraapaisut, ja ne jää vielä kaiken lisäks sopivasti sinne laukun alle piiloon niin ei ihan hirveesti näy siitä ulospäin. Kaiken kaikkiaan hyvin vähällähän tuosta selvittiin. Itse jäin tosiaan jo torstai iltana aloittelemaan Karjurallia grillailemalla ja muutaman olusen turvin.

Virago, takana näkyy huoltotelttoja
Perjantaina ensimmäinen pyörä oli tullut ja teltta oli pystyttetty jo ennen kuin itse heräsin yhdeksän maissa. Virallisestihan ralli alkoi vasta klo 14:00, mutta porukkaa valui paikalle tasaisesti siitä 12 alkaen. Tosiaan siinä 12 maissa vedin järjestyksenvalvojan liivit päälle ja siinä se päivä sitten kuluikin. Tuuli oli kovaa ja puuskittaista. Kuuleman mukaan pahimmat puuskat ylsivät aina 20m/s asti, ja kyllä sen huomasikin, sillä joskus siinä puolenpäivän jälkeen ralliportti kaatui tuulen voimasta. Yhteistuumin se nousi kuitenkin nopeasti takaisin pystyyn ja se kiinnitettiin paremmin maahan.

Ralliportti torstai iltana, takana näkyy rallialuetta.
Illalla kerkesin ottamaan vajaan tunnin torkut, ja siitä sitten jatkoin yövuoroon. Se(kin) sujui rauhallisesti, kiitos rauhallisten osallistujien! On kyllä parasta yhteishenkeä mitä oon missään nähny. Kaikki tulee toimeen keskenään, ei rähise toisilleen ja auttaa tarvittaessa. Järjestyksenvalvojien "suurimmaksi haasteeksi" jäikin muutaman alueelle ilman ranneketta harhailleen käännyttäminen.

Ensimmäisenä päivänä ralliin oli saapunut n. 120 henkilöä. Mukana oli kaiken mallista ja kokoista pyörää, aina piikkisistä kyykyistä Boss Hossiin asti. 

Karjuralli-alue lauantai-aamuna about viiden aikaan.
Aamulla pääsin kuuden aikaan nukkumaan pariksi tunniksi, mutta heräsin kuitenkin siinä puoli kymmenen maissa ja ehdin vielä ralliajelulle. Alunperin sen ajelun piti olla myöhemmin, mutta Karjurockin juontaja Jarcco oli tulossa samoihin aikoihin juontamaan ohjelmaa, joten aikataulusyistä sitä jouduttiin aikaistamaan. Niinpä osallistujamäärä jäi tänä vuonna vähäiseksi, kymmenkunta pyörää lähti matkaan, määränpäänä Kustavi ja Peterzenin kahvila. Aamukahvit tuli siis juotua siellä. Keli oli mukavan lämmin ja aurinkoinen, mutta kova ja puuskittainen tuuli häiritsi hieman ajelua.

Ajelulta palattua Karjurockin juontaja Jarcco oli tosiaan muutaman tunnin paikanpäällä vetämässä ohjelmaa. Vuorossa oli siis munanheittoa, letkunvetoa ja putkiviestiä. Myös Karjuin pyörä, Karjuimmat kilometrit ja Karjuimmat piikki-kilometrit palkittiin.

Rallialuetta lauantaipäivän aikana.
Tuossa tuli sitten vatsan täyttämisen jälkeen lähdettyä käymään tuolla Karjurockin puolella J. Karjalaista katsomassa. Keikka alkoi hieman myöhässä aikataulusta keikkabussin rikkoontumisen takia, mutta pakko myöntää että kovan setinhän tuo kaveri veti, vaikka en liiemmin tuon tyyppisestä musiikista noin yleensä välitä.


Karjurock, J. Karjalainen lavalla.

Rockista tulikin sitten jossain vaiheessa siirryttyä saunomaan. Tosiaan Ralliväelle oli alunperin varattu kaksikin kappaletta saunoja, mutta kuljetukset toiselle olisi ollut liian hankala järjestää liikenteen ruuhkautumisen takia, joten yhdellä saunalla tultiin toimeen.

Iltapuolesta sitten tulikin istuskeltua notskipaikalla, grillailtua ja vaihdettua ajatuksia, kokemuksia, mukavia ajoreittejä ja muuta pyöriin liittyvää ja kaikkea mahdollista niihin liittymätöntä muiden motoristien kanssa.

Sunnuntaipuolesta olikin aika ryhtyä purkamaan rallialuetta. Porukkaa oli nyt siis varsin hyvin paikalla, joten purkaminen kävi nopeasti. Takaisinpäin ajellessa tuli vielä käytyä pizzalla ja kotiin päästyä lähestulkoon suoraan suihkun kautta nukkumaan.

Boss Hossin päällä mallailemassa. Massivinen vehje, ei voi muuta sanoo!
Kokonaisuudessaan viikonloppuna Karjurallissa oli 175. Suurin osa oli paikalla koko viikonlopun, jotkut tulivat lauantai-sunnuntai yöksi, ja osa oli päivälippulaisia. Kaiken kaikkiaan ihan hyvä saldo. Tapahtuma tosiaan järjestettiin toista kertaa, ja viime vuonna kävijöitä oli n. 70.






Tuossa vähän huonolaatuista videopätkää siitä miten 2€ kolikko pysyy pystyssä Hondan Valkyrien motin päällä koneen käydessä, ja viellä senkin jälkeen kun sille antaa kevyesti kierroksia. 5 äijää seuraa vierestä kännyköillä kuvaten

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti